Genewa 2012. Opona jutra


Czasy sprawdzania ciśnienia powietrza w oponach mogłyby odejść do lamusa za sprawą innowacyjnej technologii firmy Goodyear, która została zaprezentowana po raz pierwszy w czasie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Technologia Goodyeara o nazwie “Technologia utrzymania ciśnienia powietrza w oponach samochodowych” jest rozwijana w laboratoriach firmy od dwóch lat. Odwiedzający tegoroczny Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie mieli okazję przekonać się na własne oczy w jaki sposób ciśnienie powietrza w oponach może pozostać na optymalnym poziomie, bez potrzeby stosowania jakichkolwiek zewnętrznych kompresorów, elektroniki lub też działań podejmowanych przez kierowcę, co przełoży się na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji CO2.

System utrzymania ciśnienia powietrza w oponach (AMT) pomoże zapewnić optymalne ciśnienie, co w efekcie pozwoli osiągnąć znaczne oszczędności, bowiem zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje wzrost spalania od 2,5 do 3,3 procent – zgodnie z wynikami badań instytucji państwowych i ośrodków badawczych.

Europejskie badania przeprowadzone przez firmę Goodyear Dunlop wykazały, że kierowcy nie martwią się ciśnieniem powietrza w oponach, gdyż połowa respondentów nie wiedziała nawet kiedy należy sprawdzać ciśnienie w oponach, a jeden na trzech zmotoryzowanych przyznał, że jest mało prawdopodobne, aby sprawdził ciśnienie powietrza w oponach przed wyruszeniem w długą podróż.

Dla typowego, nowego samochodu osobowego, prawidłowo napompowane opony przy pomocy systemu AMT mogłyby zaoszczędzić kierowcy w ciągu roku około 57 litrów paliwa o wartości 85 euro. Wspólnota Europejska również skorzystałaby ze znacznej redukcji emisji CO2.

Prawidłowe ciśnienie w oponach jest także potrzebne do zachowania zdolności kierowania samochodem na optymalnym poziomie, zwłaszcza jeśli chodzi o pokonywanie zakrętów. Zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach oznacza nierówny rozkład ciśnienia w oponie mającej styczność z podłożem. Drugim skutkiem jest mniejsza powierzchnia bezpośredniego styku bieżnika z podłożem.

Na razie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby przewidzieć kiedy system AMT zostanie udostępniony na rynku, ale Goodyear potwierdził, że granty przyznane przez rządu USA i Luksemburga niewątpliwie przyśpieszą prace rozwojowe.

Źródło 

Reklamy

About car4fun

Pracuję w firmie Deprat Sp. z o.o. Zajmujemy się wypożyczaniem samochodów więc jestem zainteresowana motoryzacją, marketingiem. Tego bloga stworzyliśmy dla zabawy i rozrywki po pracy. Chcemy potraktować temat z przymrużeniem oka.

Posted on 8 marca 2012, in Newsy and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: